Rositas blogg

Välkommen till Rosita Runegrunds blogg. Jag kommer från Bohuslän och är riksdagsledamot för Kristdemokraterna sedan 1998. Varmt välkommen!

My Photo
Name:
Location: Tjörn, Bohuslän, Sweden

Före detta riksdagsledamot från och med oktober.

Monday, February 12, 2007

Det finns bruk för alla.....

Idag har jag träffat chefer inom Samhall för att informera mig om hur man ämnar fullfölja sitt uppdrag. Det som dröjer sig kvar efter en dags information och studiebesök är samtalen och frågorna från det de det berör. Behövs Samhall? En fråga som många upplever som orelevant. Självklart ska vi som välfärdsland se till att de som mest behöver arbete utifrån samhällets försorg få det.
Drygt fyra miljarder kostar det oss att 22000 människor bereds arbete. Vad händer de 70000 som står i kö. Det är den fråga som snurrar i mitt huvud efter dagens övningar.

Att besöka "Lykthuset" den enda industrienheten inom Samhall i mitt område var djupt känslofullt. Jag skattar mig lycklig som fått träffa de personer jag kände djup oro för, eftersom de stod utan arbete när Samhall Partille lade ner sin tillverkning.

Ett hjärtligt tack till Samhall i mitt område som gett min måndag en upplevelse och styrka att fortsätta mitt engagemang för de personer som inte hörs i debatten. En dag att minnas.

1 Comments:

Blogger Mikael.R.Nilsson said...

Hej ditt engangemang är lovvärt och det behövs verkligen, men ett tips är prata med dom som verkligen berörs köp inte alltid vad chefer säger.

3:09 AM  

Post a Comment

<< Home