Rositas blogg

Välkommen till Rosita Runegrunds blogg. Jag kommer från Bohuslän och är riksdagsledamot för Kristdemokraterna sedan 1998. Varmt välkommen!

My Photo
Name:
Location: Tjörn, Bohuslän, Sweden

Före detta riksdagsledamot från och med oktober.

Sunday, September 17, 2006

Kryss på ettan...varför då?

Ett underbart väder och många trevliga människor på denna fantastiska valdag.
Var uppe och kontrollerade om det fanns tillräckligt med valsedlar i den vallokal som jag blivit tilldelad. Lungt utanför, men en hel del som röstade. Kunde inte se att det tagit på högen som jag la dit i morse, men, men.

Två personer har jag talat med som sagt att de röstat på mig. Ett tack från mig och partiet, men har ni kryssat för mitt namn. Nej, nej...du står på första plats så det behövs inte, var deras något stolta svar. Ja, det tar tid att lära sig det nya systemet, som bara är åtta år gammalt. Man ska inte begära för mycket trots alla pengar satsade på annonser och andra påminnelser. Föresten
hur var det, satte jag ett kryss....eller..hm.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home