Rositas blogg

Välkommen till Rosita Runegrunds blogg. Jag kommer från Bohuslän och är riksdagsledamot för Kristdemokraterna sedan 1998. Varmt välkommen!

My Photo
Name:
Location: Tjörn, Bohuslän, Sweden

Före detta riksdagsledamot från och med oktober.

Monday, April 09, 2007

aprilväder i opinionen.......

Kristdemokraterna når bottenresultat i den opinionsundersökning som presenteras i dagens media. Jag är mentalt beredd att väljarna inte ger direkt kredit för vad man uppnår i majoritetsställning, men är ändå förvånad över att man i väljarundersökningen inte kunnat skönja stöd för de beslut som tagits för att barns och äldres situation synliggjorts, men det kommer så småningom.

Gårdagens väder gjorde verkligen rätt för uttrycket aprilväder. Mina barn gav mig som 60-årspresent en halvdag på SPA. Två av mina flickor och en sonhustru tillbringade tillsammans med mig några sköna timmar på Smögens havsbad. Avslappnade och mätta begav vi oss hemåt i det sämsta tänkbara väglag. Tänk att man alltid är fel ute när det gäller byte till sommardäck, aprilväder överraskar trots kunskapen.

Så blir det att passera 60-årsgränsen, overkligt men sant. Minnet går till min mormor, tänk att hon var bara ett år yngre än mig när hon byggde nytt hus på Öckerö och flyttade från Åstol med sin familj. Tänk att ha styrka och lust att förändra tillvaron på ett så radikalt sätt, dessutom att efter några år sälja sitt hus och bygga nytt. Hon är verkligen min idol och förebild.

Imorgon gäller det alltså, min utmaning är att fira min sxtioårsdag med att jobba som vanligt och låtsas som att det är en dag som alla andra. Får se om jag lyckas....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home