Rositas blogg

Välkommen till Rosita Runegrunds blogg. Jag kommer från Bohuslän och är riksdagsledamot för Kristdemokraterna sedan 1998. Varmt välkommen!

My Photo
Name:
Location: Tjörn, Bohuslän, Sweden

Före detta riksdagsledamot från och med oktober.

Monday, September 06, 2010

..blandad kompott..

....Alliansen har drivit de rödgröna till att ändra sin skolpolitik...så uttryckte sig en som kommenterade gårdagen skoldebatt på TV....bra analys...
Jag måste dock erkänna att jag några gånger zappade över till kanal 5 och Ullared. Det man slås av är chefens närvaro bland de anställda, hoppas det inte bara är så när programmet spelades in.
En god arbetsmiljö som kännetecknas av korta beslutsvägar, uppmuntran, delaktighet och trevliga arbetskamrater är många anställdas önskedröm. I en liten kommun som Tjörn finns det tyvärr personal som saknar uppmärksamhet, i positiv bemärkelse, från sina chefer. Också det en synpunkt i mitt möte med väljarna som jag tar till mig....

Annars är min huvudvärk idag Förpackningsindustrins svek mot de kommuninnevånare som har svårt att nå en återvinningscentral. De mest bebodda öarna utanför Tjörn blev brutalt av med sina återvinningsstationer förra sommaren. Trots en överenskommelse mellan SKL och Förpackningsindustrin om att tillsammans hitta bra lösningar, slår det hårt när man helt sonika sparar in på öborna, som dessutom fördubblar sin befolkning under sommarhalvåret. Vi betalar dyrt för olika förpackningar ...lösningen för många öbor är att bränna upp den insatsen...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home