Rositas blogg

Välkommen till Rosita Runegrunds blogg. Jag kommer från Bohuslän och är riksdagsledamot för Kristdemokraterna sedan 1998. Varmt välkommen!

My Photo
Name:
Location: Tjörn, Bohuslän, Sweden

Före detta riksdagsledamot från och med oktober.

Wednesday, August 23, 2006

Alliansens valmanifest ett historiskt dokument....

Efter att ha suttit i riksdagen under åtta år i opposition så stiger spänningen. Ska svenska folket äntligen ge de borgeliga chansen. De ekonomiska förutsättningarna är betydligt bättre än -91.
Det är självklart att man är medveten om att ekonomin går upp och ner, men att få sitta i regeringsställning när ekonomin är på topp vore fantastiskt. Naturligtvis hoppas jag även på att väljarna kryssar mig för ett fortsatt förtroende, men det vet jag ju först efter valdagen. Oavsett om jag inte vet så är det olidligt spännande....

Här på Tjörn är vi inom borgligheten också överens och vi trivs tillsammans. Igår kväll satt vi (representanter för borgarna) hemma hos mig och diskuterade igenom hur vi går vidare.
Klart som korvspad att varje parti kommer att profilera sig, men grunden är lagd genom vår budgetöverenskommelse. Min förhoppning är att den värdegrund som kd representerar får påverka och vara vägledande för besluten inom barnomsorg, skola och äldreomsorgen.

Det jag hoppas på nu är att valet ska handla om de som inte kan göra sin röst hörd, att människor som behöver ett särskilt boende ska ges möjlighet. Att våra äldre ska känna tillit och trygghet när man behöver vård och hjälp. Att de anhöriga som vårdar nära och kära synliggörs.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home