Rositas blogg

Välkommen till Rosita Runegrunds blogg. Jag kommer från Bohuslän och är riksdagsledamot för Kristdemokraterna sedan 1998. Varmt välkommen!

My Photo
Name:
Location: Tjörn, Bohuslän, Sweden

Före detta riksdagsledamot från och med oktober.

Wednesday, August 09, 2006

S-reaktionerna idag är ett tecken på rädsla!

Socialdemokraterna har blivit ett med makten. Ganska intressant att se hur partiföreträdarna reagerar när de ställs inför fakta. Så är det t e x med fastighetsskatten. Jag har levt med frågan alltsedan jag kom in i riksdagen. Lisbeth Calner en fd riksdagskvinna(S) från Lysekil brukade berätta att " när jag möter ansvarig minister så säger dom fastighetsskatten". Det tycker jag visar på att regeringen inte har lyssnat på sina företrädare från kustkommunerna, fast de påstår något annat.

Faktum är att när det kommit förändringar som frysning av skatt eller begränsningsregler har det varit pga av rädslan att bli av med makten. Det måste bli maktskifte för att bryta det långvariga S-maktinnehavet som skapat politikerförakt. Alliansen är ett friskhetstecken och representerar ett modernt och lyhört ledarskap. Ett ledarskap som visar på möjligheten att det går att samarbeta trots olika ideologier. Ge alliansen en chans på valdagen, Sverige behöver en vitamininjektion för att möta framtidens utmaningar.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home