Rositas blogg

Välkommen till Rosita Runegrunds blogg. Jag kommer från Bohuslän och är riksdagsledamot för Kristdemokraterna sedan 1998. Varmt välkommen!

My Photo
Name:
Location: Tjörn, Bohuslän, Sweden

Före detta riksdagsledamot från och med oktober.

Tuesday, September 14, 2010

..konsten att prioritera och prioritera rätt...

http://www.dn.se/debatt/kommunerna-kommer-att-anstalla-10-000-nya-larare-1.1170042

..Fortfarande sitter känslan från finanskrisen 2008 djupt inom mig. Då gällde det att snabbt ta beslut om att minimera underskott i den kommunala ekonomin.Visst, en del beslut var kanske inte så väl genomlysta på dess konsekvenser. Det gällde iallafall att värna den så kallade kärnverksamheten, frågor till mig är, tillhör inte vård i livets slutskede kärnverksamheten?
Mitt tveklösa svar är, självklart!

Välfärd det vill säga att färdas väl gäller även den sista resan. Tjörn har haft utbildade team inom vård i livets slutskede som har trätt in i när människor har valt att dö hemma bland nära och kära. Att så få personer som möjligt vårdat den döende har upplevts som värdigt, inte minst för de övriga i familjen.
Jag vill vara en i laget som ska arbeta för att Tjörnborna ska känna trygghet och tillit till hur vi fördelar och prioriterar resurserna inför nästa mandatperiod.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home