Rositas blogg

Välkommen till Rosita Runegrunds blogg. Jag kommer från Bohuslän och är riksdagsledamot för Kristdemokraterna sedan 1998. Varmt välkommen!

My Photo
Name:
Location: Tjörn, Bohuslän, Sweden

Före detta riksdagsledamot från och med oktober.

Friday, September 17, 2010

...vardagshjältar....

http://www.ahrisverige.se/

Många väljare utrycker en trötthet över alla valaktiviteter och valdebatter i olika TV-kanaler..själv valde jag idag efter att ha besökt Företagarfrukosten, som hölls på Bryggan i Skärhamn, dyka in på Mötesplatsen i Kållekärr. Den varma atmosfär jag mötte berörde mig.
Runt bordet i det trånga utrymme som står till frivillcentralens förfogande satt ett antal gubbar och en dam. Frivillig från Röda Korset fixade maten och det bjöds under tiden på kaffe, alla som kom in tror jag kände sig lika välkomna.
Överallt i vårt samhälle finns dessa vardagshjältar som tar sig tid att möta dessa människor som behöver stöd och uppmuntran. Ideellt engagemang är viktigt för att samhället ska hänga ihop, men det offentliga måste ta sitt ansvar att stödja med medel och trivsamma lokaler.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home